Herlev Gymnasium & HF

Nærhed, faglighed, fællesskab

HG elev

Om skolen

På Herlev Gymnasium & HF dyrker vi nærhed, fællesskab og faglighed. Vi er et lille gymnasium, som giver dig store muligheder for faglig og personlig udvikling.

Herlev Gymnasium & HF står i en fornyelsens tid. Vi har fokuseret vores faglige tilbud, styrket vores fællesskaber, bredt paletten af sociale arrangementer ud og på den måde skabt de bedste forudsætninger for, at du kan få nogle gode år enten på vores STX eller på HF.

Vi har en stærk lærergruppe, der møder vores unge i øjenhøjde og som er opsatte på at se den enkelte elev og hjælpe lige dér, hvor der er det største behov. Vi er stærke sammen, fordi vi er forskellige. På Herlev Gymnasium & HF er vi stolte af vores diversitet. Vi har plads til alle – præcis som man er.

Herlev Gymnasium er elevernes skole. Her får du indflydelse, hvis du ønsker det. En stærk elevkultur er nemlig med til at skabe en god gymnasietid. Derfor må du rigtig gerne engagere dig i skolens hverdag. Og uanset om du er i elevrådet, i festudvalget, er SoMe-ambassadør, spiller på fodboldholdet, starter din helt egen klub eller bare passer din skole, så er du en del af HG sammen med alle os andre.

På Herlev Gymnasium & HF har vi stærke samarbejder med vores omverden. Om det er idrætsforeninger, virksomheder, universiteter eller gymnasier andre steder i Danmark og resten verdenen, så har vi samarbejdet og relationerne, der gør din skolegang relevant, spændende og mindeværdig.

Mulighederne er mange, og vi glæder os til, at du bliver en aktiv del af vores fællesskab.

Skolen har ca. 200 elever på hver årgang og ca. 55 ansatte.

Mads Glendorf, Rektor